Minecraft: 18w06a przynosi przebudowany silnik renderowania!
Jak pewnie doskonale wiecie nadchodząca wersja 1.13 jest tylko skupiona na poprawkach i pomniejszych nowościach. Ten snapshot przynosi jednak coś nad czym twórcy pracowali od lat...przebudowany silnik renderowania!
Choć może wydawać się to nieciekawą nowością, jest to bardzo dobre usprawnienie gry. Jak sami twórcy zaznaczają, nowy silnik będą wprowadzać stopniowo, żeby przy okazji nic nie zepsuć :) Choć jak na Twitterze porównał jeden z użytkowników, już w pierwszym snapshocie z nowym silnikiem, widać porównywalną różnicę w ładowaniu się świata gry.
Here are my results on the new gen speeds. Faster than the old. pic.twitter.com/xj5aBVJYYH— iTzOlly (@_iTzOlly) 9 lutego 2018
Mamy nadzieję że te zmiany po za szybszym wczytywaniem przyniosą także optymalizację pozwalającą na większy rendering świata, przy porównywalnym obciążeniu (Np. jak w wersji dla systemu Windows 10).
Ponadto snapshot przynosi także:
- Książkę receptur dla piecyków (możliwą do edytowania przez twórców map w celu zmiany receptur);
- Ponowne dodanie komend /enchant zastąpionej przez /modifyitem;
- Dodanie nowych tagów dla przedmiotów i bloków;
- Od teraz spacje dozwolone są w selektorach bytów i argumentach stanów bloków;
Warto także wspomnieć że Custom Worlds nie działają w tym snapshocie. Twórcy planują dodać je ponownie gdy tylko będą mogli. Oznacza to że nie otworzycie ani utworzycie żadnych spersonalizowanych światów!
0 komentarze: